KROK 1
Nauczyciel powinien planować zajęcia myśląc o tym kogo i czego chce nauczyć.
KROK 2.
CEL
Formułując cel należy pamiętać o :
- podstawie programowej,
- spójności celów lekcji z celami działu,
- konieczności dostosowania ich do
poziomu wiedzy uczniów...(budować na
tym co już uczeń wie),
- monitorowaniu celu z poprzednich lekcji,
- stawianiu celu wymagającego wysiłku, ale
możliwego do osiągnięcia,
-sformułowaniu go w języku uczniów.
NACOBEZU czyli KRYTERIA SUKCESU
Cel jest miejscem do którego dążymy, nacobezu to droga do niego.
Formułując kryteria sukcesu musimy ustalić, po czym poznamy, że osiągnęliśmy cel.
Nacobezu powinno być mierzalne, więc wskazane jest używanie czasowników operacyjnych, stosowanych w dowolnej formie.
KROK 3
Zadanie edukacyjne.
KROK 4
Refleksja i podsumowanie.
Refleksja ucznia związana z tym, czego się uczy, z tym – czego się nauczył oraz z tym, jak się uczy. Początkowo obecność i rola nauczyciela jest niezastąpiona. To on modeluje, inspiruje, daje rusztowanie, które jest gwarantem uczniowskiego myślenia.
Refleksja dotycząca tego, jak uczą się uczniowie i co im pomaga w nauce, ma odzwierciedlenie w OK zeszycie i praktycznie się na niego przekłada. Uczniowie sami decydują, jaką formę ma mieć ich notatka. To, czy wybiorą mapę myśli czy tekst, nie jest przypadkowe, ale wynika z wcześniejszych pozytywnych doświadczeń uczenia się.
Pierwsza klasa.
KOSMOS
DINOZAURY
INNE
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu podręczników i ćwiczeń wydawnictw MAC oraz WSiP i MEN Ćwiczenia własne lub pobrane udostępnione z Genially, Wordwall, Learning Apps i innych zasobów Internetu, filmy prywatne lub z You Tube.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com