Projekt eTwinning 2019/2020
CEL:
"Globalne ocieplenie wpływa ostatnio na nasz świat z całą mocą. Ludzie po prostu zdają sobie sprawę, jak bardzo wpływają na środowisko swoimi wyborami. W naszej walce o przyrodę musimy postępować właściwie. Możemy razem położyć małą cegłę na ścianie. Pamiętaj. Wszystko zaczyna się od małego kroku. Jest powietrze, którego nie widzimy wokół siebie, ale którym ciągle oddychamy. Powietrze zaczęło się nagrzewać. Wraz z ociepleniem powietrza świat zaczął się rozgrzewać. Nie czujemy się dobrze, gdy jesteśmy chorzy i mamy gorączkę. Czyż nie? Nasza Ziemia nie czuje się teraz dobrze. Kiedy jesteśmy chorzy i mamy gorączkę, staramy się pozbyć drobnoustrojów, które ją powodują. Konieczne jest pozbycie się przyczyn, które powodują ocieplenie świata. Uczestnicy projektu w wieku od 6 do 10 lat będą dyskutowali o przyczynach choroby i gorączki (globalne ocieplenie) na świecie. Przedstawione zostaną wspólne pomysły dotyczące tego, co musimy zrobić, aby ulepszyć świat."
DZIAŁANIA PARTNERÓW PROJEKTU:
Zaprezentowaliśmy naszą szkołę i nasze miasto.
Przygotowaliśmy nasze szkolne LOGO projektu.
NASZE SZKOLNE LOGO PROJEKTU
Zrobiliśmy plakat z hasłem projektu.
NIESTETY... od 15 marca ze względu na rozszerzającą się pandemię uczyliśmy się zdalnie. Mieliśmy wielkie plany. Niebawem mieliśmy spotkać się na Skype z dziećmi z innych szkół. Nie udało się. Jednak nie poddaliśmy się. Praca w projekcie nadal trwała.
Nagraliśmy wspólny filmik na powitanie Wiosny.
Przedstawiliśmy wiosenny wiersz.
Nauczycielki ze szkół biorących udział w projekcie napisały wspólne opowiadanie związane z problemem globalnego ocieplenia i zanieczyszczenia świata. Dzieci zilustrowały opowiadanie i szukały sposobu na rozwiązanie problemu.
Opowiadanie nauczycielek.
Przebieg prac i kolejność powstawania opowieści zamieściliśmy na mapie.
Swoje pomysły przedstawiliśmy w prezentacji.
JAK ZBIERALIŚMY INFORMACJE?
Obserwowaliśmy rozwój roślin. Założyliśmy mini ogródki.
Wykonaliśmy karmniki dla ptaków i hotel dla owadów.
Często wykonywaliśmy prace plastyczne i techniczne ponownie wykorzystując materiały z odzysku. W ten sposób nabywaliśmy nowe nawyki i wdrażaliśmy je w życie.
Recykling naszej klasy.
Dowiedzieliśmy się również, że niektóre przedmioty, przeznaczone do wyrzucenia, mogą nam posłużyć do aktywności fizycznej. Zrobiliśmy z nich tor przeszkód.
Robiliśmy instrumenty.
Podczas projektu powstało wiele rysunków i plakatów. Postanowiliśmy je w ciekawy sposób wykorzystać. Zrobiliśmy z nich puzzle i umieściliśmy na Lino. Każde dziecko biorące udział w projekcie mogło te puzzle zrobić i dodać. Każde mogło też puzzle układać. Poprzez zabawę poszerzaliśmy swoje wiadomości dotyczące ochrony przyrody.
Staliśmy się autorami pięknej opowieści o zwierzętach mieszkających na łące.
Poznaliśmy życie pszczół. Dowiedzieliśmy się jak ważną rolę spełniają w zapylaniu roślin.
Efekty pracy umieściliśmy na wspólnych prezentacjach.
Poznawaliśmy różne zwierzęta i wykonaliśmy LAPBOOKI
Zostalismy dobrani w grupy. Każda grupa pracowała nad innym problemem. Nasza klasa jako najmłodsza rysowała w czasie rzeczywistym wspólny obrazek w programie colorillo.
W tych ciężkich czasach pandemii Covid-19 wspólnym pomysłem wszystkich uczestników projektu na świętowanie Światowego Dnia Ochrony Środowiska było ozdobienie maseczek ochronnych. Na maseczkach znalazły się elementy pro ekologiczne.
Gramy dla przyrody i świętujemy Dzień Ochrony Środowiska
Obchodziliśmy Dzień Ziemi.
Rozmawialiśmy o konieczności dbania o wodę, krążeniu wody w przyrodzie i o sposobach oszczędzania wody. Wykonaliśmy eksperymenty z wodą. Badaliśmy jej właściwości.
Razem z maskotką projektu Blue Bear podróżowaliśmy po Europie. Opowiadaliśmy o naszych domach, miastach i krajach.
Na koniec w podziękowaniu za udział w projekcie powstał wspólny film.
Film przygotowany przez uczestników projektu z okazji Dnia Matki
Połączyliśmy się w piosence i zaprezentowaliśmy utwór autorstwa M. M. Kluza.
PROMOCJA PROJEKTU PRZEZ PARTNERÓW.
Zeyyat Mandalinci
promocja projektu szkoły podstawowej
3d narzędzie wideo wyjaśniające. Narzędzia Web2
Promocja
projektu szkoły podstawowej Zeyyat Mandalinci
SELMA ASLAN EKİCİ
KEPEZ ŞEHİT HÜSEYİN GÖKHAN ERİÇ SZKOŁA PODSTAWOWA
Zeliha Ünal Kepez Męczennik Hüseyin Gökhan Eriç Primary School / ANTALYA
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu podręczników i ćwiczeń wydawnictw MAC oraz WSiP i MEN Ćwiczenia własne lub pobrane udostępnione z Genially, Wordwall, Learning Apps i innych zasobów Internetu, filmy prywatne lub z You Tube.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com