KLASA II A SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3
IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO 
W KOŹMINIE WLKP.

KLASA II EDUKACJA POLONISTYCZNA

Kompetencje kluczowe: 

porozumiewanie się w języku ojczystym, umiejętność uczenia się

TEMAT:

Zaułek słówek- wyrazy z rz.

CEL:

Utrwalę pisownię wyrazów z rz.

KRYTERIA SUKCESU

1. Odczytuję zakodowane wyrazy.

2. Wymieniam zasady pisowni wyrazów z rz, zapisuję informacje /ściągę/ w OK zeszycie.

3. Układam opowiadanie zgodnie z jego konstrukcją.

4. Wymieniam poznane w czasie zajęcia wyrazy. 

5. Rysuję ilustrację do opowiadania. 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I ZADANIE EDUKACYJNE 

Cel:

Odczytam zakodowane wyrazy.

Kryteria sukcesu:

1. Wybieram kartę pracy z zadaniem edukacyjnym.

2. Wykonuję zadanie zgodnie z poleceniem. 

3. Odczytuję zaszyfrowany wyraz.

Polecenie poziom 1.

Odczytaj wyrazy zapisane w jajku, zapisz je na kartce.

Polecenie poziom 2.

Odczytaj zakodowany wyraz. Zacznij od zielonej kropki. Skończ na czerwonej.

Konieczna wiedza:

Uczeń musi umieć rozkodować wyraz. 

Zastanów się co może być celem dzisiejszego zajęcia. 

I zadanie poziom 1

 

I zadanie poziom 2

Download
kody 2.pdf
Adobe Acrobat Document 263.4 KB
Download
drzewa krzewy brzoza skrzynka przekopał
Adobe Acrobat Document 11.8 KB
Download
rz kula1.pdf
Adobe Acrobat Document 14.6 KB

Monitoring. Dziecko umie odczytać zakodowane wyrazy. Podaje odczytany wyraz. Nauczyciel przypina na tablicy podane wyrazy. Uczniowie próbują odgadnąć co będzie celem dzisiejszych zajęć. 

Podanie ustalonego celu:

Utrwalę pisownię wyrazów z rz.

 

Podanie KS , wklejenie ich do OK zeszytów.

II ZADANIE EDUKACYJNE

CEL: Utrwalę zasady pisowni wyrazów z rz. 

KRYTERIA SUKCESU

1.  Na podstawie obejrzanej prezentacji i rozmowy w parze zapisuję w OK zeszycie notatkę na temat zasad pisowni wyrazów z rz. 

POLECENIE DO 2 ZADANIA EDUKACYJNEGO.

Obejrzyj prezentację dotyczącą zasad pisowni wyrazów  rz. Porozmawiaj o zasadach z koleżanką lub kolegą z ławki.   /Macie na to 2 minuty/ Ustalcie zasady i zapiszcie krótką notatkę/ ściągę/dotyczącą zasad pisowni wyrazów z rz. 

Monitoring. Uczeń obejrzał prezentację, porozmawiał z sąsiadem z ławki, zapisał notatkę. 

Rozmowa na temat podanych wyrazów i dopasowanie do nich odpowiedniej zasady ortograficznej. 

Zapamietaj!

Rz piszemy po spółgłoskach: p, b, t, d, k, g, w, j, ch.

Prosiła babka Tadka, daj kawałek gnatka

(i) wołała jeszcze chrzan.

 

Monitoring

Dzieci zaprezentowały swoje notatki. Podsumowały wiadomości. 

3 ZADANIE EDUKACYJNE.

CEL: Wymyślę i narysuję opowiadanie ortograficzne.

KRYTERIA SUKCESU

1. Opowiadam wymyśloną historyjkę.

2. Pamiętam o tym, że opowiadanie składa się z wstępu, rozwinięcia
    i zakończenia. Idę ścieżką opowiadania. 

3. Rysuję notatkę w OK zeszycie. 

 

Dzieci układają opowiadanie "chodząc" po "ŚCIEŻCE OPOWIADANIA". Pomaga to w utrwaleniu poznanych słów, a jednocześnie przypomina
o elementach opowiadania.

Zdjęcia pokazują ścieżkę opowiadania do innego tematu.

Monitoring:

Uczniowie potrafią ułożyć opowiadanie z użyciem wszystkich poznanych wyrazów.

PODSUMWANIE

Uczniowie wypowiadają się na temat zajeć. Zaznaczają światło na stronie