KLASA II A SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3
IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO
W KOŹMINIE WLKP.
KLASA II EDUKACJA POLONISTYCZNA
Kompetencje kluczowe:
porozumiewanie się w języku ojczystym, umiejętność uczenia się
TEMAT:
Zaułek słówek- wyrazy z rz.
CEL:
Utrwalę pisownię wyrazów z rz.
KRYTERIA SUKCESU
1. Odczytuję zakodowane wyrazy.
2. Wymieniam zasady pisowni wyrazów z rz, zapisuję informacje /ściągę/ w OK zeszycie.
3. Układam opowiadanie zgodnie z jego konstrukcją.
4. Wymieniam poznane w czasie zajęcia wyrazy.
5. Rysuję ilustrację do opowiadania.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I ZADANIE EDUKACYJNE
Cel:
Odczytam zakodowane wyrazy.
Kryteria sukcesu:
1. Wybieram kartę pracy z zadaniem edukacyjnym.
2. Wykonuję zadanie zgodnie z poleceniem.
3. Odczytuję zaszyfrowany wyraz.
Polecenie poziom 1.
Odczytaj wyrazy zapisane w jajku, zapisz je na kartce.
Polecenie poziom 2.
Odczytaj zakodowany wyraz. Zacznij od zielonej kropki. Skończ na czerwonej.
Konieczna wiedza:
Uczeń musi umieć rozkodować wyraz.
Zastanów się co może być celem dzisiejszego zajęcia.
I zadanie poziom 1
I zadanie poziom 2
Monitoring. Dziecko umie odczytać zakodowane wyrazy. Podaje odczytany wyraz. Nauczyciel przypina na tablicy podane wyrazy. Uczniowie próbują odgadnąć co będzie celem dzisiejszych zajęć.
Podanie ustalonego celu:
Utrwalę pisownię wyrazów z rz.
Podanie KS , wklejenie ich do OK zeszytów.
II ZADANIE EDUKACYJNE
CEL: Utrwalę zasady pisowni wyrazów z rz.
KRYTERIA SUKCESU
1. Na podstawie obejrzanej prezentacji i rozmowy w parze zapisuję w OK zeszycie notatkę na temat zasad pisowni wyrazów z rz.
POLECENIE DO 2 ZADANIA EDUKACYJNEGO.
Obejrzyj prezentację dotyczącą zasad pisowni wyrazów rz. Porozmawiaj o zasadach z koleżanką lub kolegą z ławki. /Macie na to 2 minuty/ Ustalcie zasady i zapiszcie krótką notatkę/ ściągę/dotyczącą zasad pisowni wyrazów z rz.
Monitoring. Uczeń obejrzał prezentację, porozmawiał z sąsiadem z ławki, zapisał notatkę.
Rozmowa na temat podanych wyrazów i dopasowanie do nich odpowiedniej zasady ortograficznej.
Zapamietaj!
Rz piszemy po spółgłoskach: p, b, t, d, k, g, w, j, ch.
Prosiła babka Tadka, daj kawałek gnatka
(i) wołała jeszcze chrzan.
Monitoring
Dzieci zaprezentowały swoje notatki. Podsumowały wiadomości.
3 ZADANIE EDUKACYJNE.
CEL: Wymyślę i narysuję opowiadanie ortograficzne.
KRYTERIA SUKCESU
1. Opowiadam wymyśloną historyjkę.
2. Pamiętam o tym, że opowiadanie składa się z wstępu, rozwinięcia
i zakończenia. Idę ścieżką opowiadania.
3. Rysuję notatkę w OK zeszycie.
Dzieci układają opowiadanie "chodząc" po "ŚCIEŻCE OPOWIADANIA". Pomaga to w utrwaleniu poznanych słów, a jednocześnie przypomina
o elementach opowiadania.
Zdjęcia pokazują ścieżkę opowiadania do innego tematu.
Monitoring:
Uczniowie potrafią ułożyć opowiadanie z użyciem wszystkich poznanych wyrazów.
PODSUMWANIE
Uczniowie wypowiadają się na temat zajeć. Zaznaczają światło na stronie
Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu podręczników i ćwiczeń wydawnictw MAC oraz WSiP i MEN Ćwiczenia własne lub pobrane udostępnione z Genially, Wordwall, Learning Apps i innych zasobów Internetu, filmy prywatne lub z You Tube.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com